2017-03-31 16:55Press releases

Glappet - en ny podcast för oroliga föräldrar

Glappet - en podcast för oroliga föräldrar
Matilda Westerman & Fredrik Svensson Glappet - en podcast för oroliga föräldrar Matilda Westerman & Fredrik Svensson

Glappet är en podcast för alla oss föräldrar som önskade att vi hade mer koll på skärmtid, läxor, utanförskap, mutor och hot, konflikter m.m. Alla de där frågorna som dyker upp när barnen växer upp.

I programserien får vi i olika samtal möta personer som antingen är experter på specifika frågor eller människor som på annat sätt tillför perspektiv till oss oroliga föräldrar. Gäster som kommer medverka i första säsongen är bl.a. Karin Nygårds, Elza Dunkels. Kitty Jutbring, Beppe Singer och Lars Arrhenius.

Det första avsnittet som släpps idag med Karin Nygårds, programledare och författare, som gäst handlar om vad man gör när ens 7-åring vill ha Instagram och Facebook.

Serien har som ambition att försöka fylla igen de glapp som kan finnas mellan föräldrars socialt nedärvda förförståelse och den verklighet som tränger sig på i vårt moderna samhälle.

- Dagens föräldrar befinner sig en ny tid med nya utmaningar helt enkelt, och dessa skapar ibland oro man sällan törs prata om eller orimliga krav på föräldrarollen, säger Moa Backman som producerat serien.

Programledare är Matilda Westerman och Fredrik Svensson två oroliga föräldrar med lång erfarenhet av skolpolitik och skolutveckling.

Du hittar Glappet på Acast och Itunes.

Meet In Grid (fd Rektorsakademien Utveckling) är ett produktionsbolag som skapar moderna arenor för lärande och förändring. Vår passion och drivkraft är lärandets kraft. Vi tror på mötets magi, det är i gridden tillsammans med andra som förändring sker och förstärks. Meet In Grid är bland annat medarrangörer till SETT, SETT SYD, SETTdagene och GamifyUs.